Fezlan Blogger


Back to Top

Rabu, 23 Ogos 2017

SPRM Serbu 3 Premis

  fezlan        Rabu, 23 Ogos 2017   

 

SHAH ALAM – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyerbu Universiti Selangor (Unisel) Kampus Shah Alam pada Selasa ekoran skandal kontrak institusi kerajaan negeri itu.

Turut diserbu ialah pejabat Jana Niaga Sdn. Bhd. di Desa Pandan, Kuala Lumpur dan pejabat Menteri Besar Diperbadankan (MBI), Selangor di sini dipercayai ada kaitan dengan siasatan pembayaran bagi projek di UNISEL.

Seramai enam pegawai SPRM memasuki UNISEL Kampus Shah Alam dipercayai membabitkan siasatan terhadap isu pertikaian kontrak antara universiti itu dengan sebuah syarikat kontraktor jam 10 pagi.

Mereka dilihat memasuki bahagian pentadbiran Unisel di Seksyen 7 di sini, dengan diiringi pegawai universiti itu. Pengarah Komunikasi Korporat UNISEL, Hasril Abu Hassan mengesahkan kehadiran pegawai SPRM itu.

“Tindakan kami ketika ini adalah untuk memberikan kerjasama kepada pegawai penyiasat yang datang,” katanya.

Isu membabitkan penyelesaian antara Unisel dan syarikat kontraktor itu yang diketahui umum selepas Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kelana Jaya pada 8 Julai lalu membuat laporan kepada SPRM Selangor berhubung perkara itu yang didakwa meragukan.

Seramai empat pegawai SPRM pula memasuki pejabat Jana Niaga Sdn. Bhd. dipercayai berhubung siasatan sama pukul 10.30 pagi.

Ketika ini, pasukan penyiasat masih meneliti beberapa dokumen untuk mendapatkan maklumat bagi membantu siasatan.

Lima pegawai SPRM juga dilihat memasuki bangunan Darul Ehsan di Seksyen 14, Shah Alam, yang menempatkan pejabat MBI Selangor di tingkat 14 premis itu, kira-kira jam 10.40 pagi.

Sementara itu, Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Simi Abd Ghani, ketika dihubungi, mengesahkan serbuan di beberapa lokasi di Selangor dan Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata, beberapa pasukan penyiasat dikerahkan ke pejabat Jana Niaga di ibu negara dan satu lagi di kampus induk Unisel di Bestari Jaya, Kuala Selangor.

Katanya, pegawainya turut ke pejabat pengurusan Unisel di Kampus Shah Alam dan pejabat MBI Selangor di Bangunan Darul Ehsan di Seksyen 14, di sini.

Simi berkata, satu kenyataan rasmi akan dikeluarkan selepas pasukannya selesai melakukan siasatan hari ini. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA
logoblog
loading...
loading...

Thanks for reading SPRM Serbu 3 Premis

Previous
« Prev Post

Tiada ulasan: