Fezlan Blogger


Back to Top

Sabtu, 26 Ogos 2017

Hajat N.Thanabalan Ke Final Tercapai

  fezlan        Sabtu, 26 Ogos 2017   
 N. Thanabalan, membawa Malaysia melayakkan diri ke perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA Kuala Lumpur 2017

GOL tunggal hasil tandukan penyerang, N. Thanabalan membawa Malaysia melayakkan diri ke perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 selepas menewaskan Indonesia 1-0.
Dalam aksi separuh akhir di Stadium Shah Alam, malam ini, skuad bawah 22 tahun negara kini hampir dengan ibu segala pingat emas, dan bakal bertemu juara bertahan, Thailand pada perlawanan kemuncak, Selasa ini.

Sejak wisel permulaan dibunyikan, perlawanan di hadapan kira-kira 80,000 penonton, menyaksikan kedua-dua pasukan tampil amat berhati-hati, dengan skuad Garuda Muda lebih menguasai perlawanan.
Malangnya benteng skuad Harimau Muda kendalian Datuk Ong Kim Swee kekal ampuh daripada dibolosi. Pemain sayap Malaysia, Safawi Rasid, hampir memecah kebuntuan itu sebelum tamat separuh masa pertama.

Namun percubaannya sekadar melewati gawang lawan. Bagaimanapun, Thanabalan yang sudah menjaringkan tiga gol sebelum ini, akhirnya berjaya memecahkan kebuntuan ketika permainan hanya berbaki empat minit.

Beliau berjaya melonjak tinggi untuk menanduk masuk gol kemenangan skuad negara hasil daripada sepakan sudut Mohd Nor Azam Azih. Kedudukan 1-0 kekal sehingga ke wisel penamat.
Ketika ditemui, Thanabalan tidak sembunyi rasa lega selepas berjaya bawa skuad negara ke final: “Saya akui tidak dapat menampilkan aksi terbaik dalam perlawanan malam ini tetapi lega akhirnya berjaya jaring gol kemenangan.

“Bapa saya sering berpesan, jika meraih sebarang peluang gol melalui tandukan, pastikan ia menjadi satu tandukan tepat dan mujur hari ini, saya dapat melakukannya dengan sebaik mungkin.
“Hajat saya hanya satu. Saya mahu pergi ke final. Sejak mewakili Malaysia ketika berusia 12 tahun, saya tidak pernah merasai pentas final dan akhirnya saya berjaya melakukannya pada malam ini,” tambahnya.
Malaysia bakal bertemu Thailand, yang terlebih dahulu menewaskan Myanmar 1-0 dalam satu lagi aksi separuh akhir di Stadium Selayang, petang tadi. 
logoblog
loading...
loading...

Thanks for reading Hajat N.Thanabalan Ke Final Tercapai

Previous
« Prev Post

Tiada ulasan: