Fezlan Blogger


Back to Top

Ahad, 19 Mac 2017

Pekerja Restoran Merogol Seorang Remaja Berusia 15 tahun hingga Melahirkan Anak

  fezlan        Ahad, 19 Mac 2017   
http://fezlan.blogspot.com/2017/03/pekerja-restoran-merogol-seorang-remaja.html

Pekerja Restoran Merogol Seorang RemajaBerusia 15 tahun hingga Melahirkan Anak |
Putrajaya :Mahkamah Rayuan diisni pada Jumaat mengekalkan hukuman penjara 12 tahun dan dua sebatan yang dijatuhakan terhadap seorang pekerja restoran kerana merogol seorang remaja berusia 15 tahun.

Priseden Mahkamah Rayuan Tan Sri Md Raus Sharif yang mengetuai panel tiga hakim membuat keputusan itu selepas menolak rayuan Awe Sahardi,20,terhadap hukuman yang dijatuhkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur  pada 20September tahun lepas.

Hakim  Md Raus yang bersidang bersama Hakim-Hakim Mahkamah  Rayuan Datuk Tengku Maimun Tuan Mat dan Datu Seri Zakaria Sam berkata tiada sebab Mahkamah ini untuk mengganggu hukuman oleh Mahkamah Tinggi itu

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Menaikan Hukuman penjara daripada tiga tahun kepada 12 tahun yang dijatuhkan oleh Mahkamah Sekyen terhadap Awe,Selepas membenarkan rayuan pendakwaan terhadap hukuman  tiga tahun itu.

Mahkamah Sesyen menjatuhkan hukuman  itu selepas Awe mengaku bersalah terhadap pertuduhan merogol mangsa pada febuari 2014, 9 malam di rumah ,mangsa di Kuala Lumpur.

Lelaki itu Didakwa mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan yang memperuntukan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Terdahulu Peguam Anwar Raof yang mewakili perayu memohon supaya mahkamah ini mengekalkan hukuman Mahkamah Sesyen itu  dan mengetepikan hukuman Mahkamah Tinggi.

Katanya hasil siasatan mendapati mangsa mengenali tertuduh melalui rakan sekolahnya-Bernama




http://fezlan.blogspot.com/2017/03/pekerja-restoran-merogol-seorang-remaja.html
















logoblog
loading...
loading...

Thanks for reading Pekerja Restoran Merogol Seorang Remaja Berusia 15 tahun hingga Melahirkan Anak

Previous
« Prev Post

Tiada ulasan: