Fezlan Blogger


Back to Top

Ahad, 26 Mac 2017

Bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui ditinggalkan dalam sebuah kotak air mineral berhampiran tangga

  fezlan        Ahad, 26 Mac 2017   


Bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui ditinggalkan dalam sebuah kotak air mineral berhampiran tangga  | Seorang bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui ditinggalkan dalam sebuah kotak air mineral berhampiran tangga Blok D apartmen Flora Damansara di sini, petang semalam. Bayi dipercayai baru dilahirkan itu ditemui seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang terdengar suara tangisan ketika sedang menunggu lif untuk pulang ke rumahnya di tingkat sembilan, kira-kira jam 4 petang.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din, berkata remaja itu kemudian menghubungi ibunya yang berada di tempat kerja sebelum menghubungi polis untuk memaklumkan penemuan itu. “Menurut saksi, dia terdengar suara tangisan bayi ketika hendak menggunakan lif untuk pulang ke rumah.


“Dia kemudian pergi ke arah bunyi itu terkejut menemui bayi di diletakkan dalam sebuah kotak air mineral di platform tangga antara tingkat sembilan dan lapan, sebelum membawa bayi itu pulang ke rumahnya,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini. Katanya, pemeriksaan oleh pegawai perubatan mendapati kesihatan bayi itu stabil dan dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk pemeriksaan lanjut.


Susulan itu, beliau turut mengarahkan anggotanya untuk melakukan pemeriksaan dari rumah ke rumah bagi mengesan ibu bayi berkenaan, selain mengambil kain yang digunakan untuk membersihkan bayi itu untuk dianalisis. “Siasatan juga mendapati suspek dipercayai menggunakan tangga sama ada dua tangga dari atas atau dua tangga dari bawah, berdasarkan berat kotak dan bayi,” katanya. -BH

 

logoblog
loading...
loading...

Thanks for reading Bayi lelaki yang masih bertali pusat ditemui ditinggalkan dalam sebuah kotak air mineral berhampiran tangga

Previous
« Prev Post

Tiada ulasan: